۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۵۷

نخست وزیر ایتالیا: نخست وزیر ایتالیا:

اروپا خطاهای بزرگی را در مسیر نجات یونان مرتکب شده است

اروپا خطاهای بزرگی را در مسیر نجات یونان مرتکب شده است

نخست وزیر ایتالیا با تاکید بر اینکه شروط تحمیلی اتحادیه اروپا به یونان در ازای کمکهای مالی، این کشور را در رکود عمیق تری فرو برده است، تصریح کرد که اروپا در مسیر نجات یونان خطاهای بزرگی را مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه آلمانی "هندلز بلات"، "انریکو لتا"، نخست وزیر ایتالیا خاطر نشان کرد اتحادیه اروپا در سالهای اخیر خطاهای سختی را در راستای نجات یونان مرتکب شده است.

وی همچنین طرح کمکی اروپا و صندوق بین المللی پول برای یونان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشت، این تصمیم گیری غلط بوده و یک ابزار غلط در این راستا است.

وی که در حاشیه  سفر اخیر خود به یونان و در آتن سخن می گفت، افزود اروپا در سالهای گذشته و در جریان مبارزه با بحران یونان خطاهای سختی را مرتکب شده است. شروط ریاضتی سختگیرانه اتحادیه اروپا که به این کشور تحمیل شده است، یونان را در رکود عمیق تری فرو برده و در سراسر اروپا بیکاری را افزایش داده است.

"لتا" همچنین خاطر نشان کرد اگر اروپا در ابتدای شروع بحران، به گونه ای دیگر با یونان رفتار می کرد، فاجعه مالی با این ابعاد گسترده رخ نمی داد.

ایتالیا بعد از یونان با یک نرخ بدهی حدود 120 درصد، دومین کشور بدهکار منطقه یورو محسوب می شود. دولت این کشور مدتهاست که در مسیر تجدید ساختار مالی دولتی و اصلاحات، تلاشهای سختی را در پیش گرفته است.

روز گذشته کمیسیون بودجه پارلمان آلمان راه را برای پرداخت 2.5 میلیارد یوروی دیگر به یونان باز گذاشت که در ازای آن شرایط سخت گیرانه تری را برای این کشور در نظر گرفت. 

کد خبر 2106977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha